Saturday, June 30, 2012

Makarnali milfoy borek

Malzemeler


  •  4 yaprak milfoy hamuru (bladerdeeg)

  •  1 kase turk peyniri(yada fetakaas)

  •  1 kase kadar haslanmis makarna

  •  1 yumurta

  •  2 yemek kasigi siviyag

  •  tuz,kirmizi tozbiber,kuru kekik



Boyle bir tarifi ilk okudugumda beni pek cezbetmedi,kendi kendime makarnali olurmu hic dedim,ama yinede denedim..Sonuc bence cok lezzetliydi,makarna tadi belli belirsiz gibi bisey,hatta su boregi tadini andiriyor biraz..Hem yapimi cok basit ve hizlica olup bitiyor..Sicak yemenizi tavisye ederim..

Oncelikle hasladigim makarnanin suyunu suzdum,Icine 1 yumurta kirdim,ezilmis beyaz peyniri,siviyagi,ve tuzunu baharatini damak tadima gore koydum karistirdim..Firina tepsime pisirme kagidimi serdim,uzerine 2 dilim(yumusamis) milfoy hamurumu koydum.Hazirladigim makarnali ic harcimi doktum,uzerine 2 milfoy hamuru daha koyup kapattim..Hamurun uzerine 1 yumurta sarisini surdum ve firinda uzeri kizarana kadar pisirdim..Pisirdikten sonra bicakla kare seklinde dilimledim..



Not: Yukardaki verdigim olculerde tam iki kisilik doyurucu bi borek cikiyor,eger siz bes kisilik yapacaksaniz ona gore ortalama malzemeyi de arttirmaniz gerekir..Yani koca bir tepsi borege 1 yumurta yada iki kasik siviyag yetmicektir,ona gore goz karari ayarlamak gerekir..

No comments:

Post a Comment